ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

 

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ:

ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ -

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ & ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ

 

ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: STEM / ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ

 

ΤΙΤΛΟΣ:

 

«Οι Μικροί Εξερευνητές»

 
  • Εργαστήριο 1ο: Εξερευνούμε τα μνημεία

 

Έρχεται γράμμα στην τάξη από την Αφροδίτη την ξεναγό

που μας παροτρύνει να εξερευνήσουμε τα μνημεία της Ευρώπης!

 Φτιάχνουμε στο χαρτί ιστόγραμμα με τις αρχικές ιδέες και σκέψεις μας

με τη μέθοδο της ιδεοθύελλας (brainstorming)...

 
 
 
 

Στο εκπαιδευτικό λογισμικό kidspiration μεταφέρουμε τις

αρχικές μας ιδέες και σκέψεις και δημιουργούμε τον πρώτο μας

ψηφιακό εννοιολογικό χάρτη:

 

"Μνημεία του κόσμου"

 
 
 
 

Ζωγραφίζουμε:

 

«Μνημείο είναι…»

 
 
 
 
 

Χωριζόμαστε σε 4 ομάδες για να ερευνήσουμε και

να φέρουμε πληροφορίες από το σπίτι, έντυπα,

φωτογραφίες και να τα παρουσιάσουμε στην ολομέλεια


 
 
 
 

Ταξινομούμε το υλικό και τις πληροφορίες για τα μνημεία

ανά χρονική περίοδο κατασκευής,

χώρα που βρίσκονται, τα υλικά κατασκευής τους

 
 
 
 

Τα αναπαριστούμε εικαστικά προσθέτοντας μία λεζάντα αφού πρώτα

παρακολουθήσουμε σχετικά βίντεο για να βοηθηθούμε

 
 
 
  • Εργαστήριο 2ο: Αναγνωρίζουμε τα μνημεία

 Γνωριμία με το επάγγελμα του/της ξεναγού

 

Γνωρίζουμε το avatar την Αφροδίτη - ξεναγό

κλικ στην εικόνα

 
 
 

Καταγράφουμε τις ερωτήσεις μας για την ξεναγό

μας την Αφροδίτη και παρουσιάζουμε και τα δικά μας στοιχεία.

Η Αφροδίτη μας απαντάει...

 
 
 
 

Παίζουμε με διαδραστικό παιχνίδι:

 

«Βρες τα όμοια»

 
 
 
 

Παίζουμε με διαδικτυακά παζλς που δημιουργήσαμε

στην εφαρμογή jigsawplanet.com

 
 

Μπορείτε να τα δείτε και να παίξετε κι εσείς

κάνοντας κλικ στον παρακάτω υπερσύνδεσμο:

 

«Μνημεία της Ευρώπης»

 
 
 
 
 
 
 

Ομαδικά κολλάζ:

Κάθε ομάδα φτιάχνει το μνημείο της σε μορφή κολλάζ!

 
 
 
 
 
 
 

Επεξεργαζόμαστε και συμπληρώνουμε φύλλα εργασίας

πρώτα στον διαδραστικό πίνακα συνεργατικά

και μετά ατομικά στο χαρτί

 

1) Βρες σε κάθε σειρά το διαφορετικό γράμμα

και ανακάλυψε το όνομα του μνημείου

(ΑΚΡΟΠΟΛΗ)

 

 
 
 

2) SECRET CODE:

Αντικατάστησε τις εικόνες με τα γράμματα

και ανακάλυψε το όνομα του μνημείου

(ΚΟΛΟΣΣΑΙΟ)

 
 
 
 
 
  • Εργαστήριο 3ο: Ταξιδεύουμε στον χρόνο και στον χώρο

 
 

Φτιάχνουμε την ιστοριογραμμή των μνημείων

με βάση τη χρονική περίοδο που κατασκευάστηκαν

 
 
 
 

Βρίσκουμε στον χάρτη τα ονόματα πόλεων και χωρών

των μνημείων που είναι γραμμένα σε καρτέλες

 
 
 
 
 

Με την εφαρμογή Google Earth κάνουμε

εικονική περιήγηση στα 4 μνημεία

(Ακρόπολη, Πύργος του Άιφελ, Κολοσσαίο, Ατόμιουμ)

 

Τα βλέπουμε τρισδιάστατα,

τα παρατηρούμε, κάνουμε συγκρίσεις

και παίρνουμε πληροφορίες τόσο για τις χώρες

που βρίσκονται όσο και για τα ίδια τα μνημεία

 

 
 
 

Δημιουργούμε ψηφιακό διαδραστικό χάρτη στο Pictramap

 

Ταξιδεύουμε στα μνημεία της Ευρώπης,

προβληματιζόμαστε πώς και με ποιο μεταφορικό μέσο

μπορούμε να πάμε, συγκρίνουμε αποστάσεις,

μετράμε και βρίσκουμε

ποιο μνημείο βρίσκεται πιο κοντά μας και ποιο πιο μακριά...

 
 

Εάν θέλετε να ταξιδέψετε κι εσείς μαζί μας

πατήστε στον παρακάτω υπερσύνδεσμο:

 
 
 

 

  • Εργαστήριο 4ο: Λύνουμε γρίφους

 

Κάνουμε εισαγωγή στη ρομποτική με επιδαπέδιο βιωματικό παιχνίδι 

με κάρτες - σχήματα και κάρτες - βελάκια κατεύθυνσης.

Χωριζόμαστε σε ομάδες, οι οδηγοί και οι εκτελεστές.

Ο κανόνας είναι οι οδηγοί να καθοδηγήσουν προφορικά

τους εκτελεστές βάσει του κώδικα με τα βελάκια που έχουν στήσει,

προκειμένου να φτάσουν σε ένα σχήμα...

 
 
 
 

Το εργαστήριο ρομποτικής ξεκινά

με το παρακάτω μουσικό σύνθημα:

 
 
 
 
 

Το ρομποτάκι - μελισσούλα, η "Μάγια",

αυτό το όνομα της δώσαμε,

 έρχεται στην τάξη μας και παίζουμε μαζί της!!!

 
 
 
 

Το Beebot ταξιδεύει!

 

Προγραμματίζουμε τη "Μάγια"  για να ανακαλύψει

τα μνημεία λύνοντας τους γρίφους που μας στέλνει

 η Αφροδίτη, η ξεναγός με φωνητικά μηνύματα (voki)

 

 Α) Γρίφοι για Πύργο του Άιφελ, Κολοσσαίο, Παρθενώνα 

Β) Γρίφος για Ατόμιουμ

 
 
 
 

Η Αφροδίτη μας στέλνει μία ακόμη αποστολή!

 

Αλγόριθμος:

Ακολουθούμε τις διαδρομές στο mat και

βρίσκουμε τα γράμματα που συνθέτουν το όνομα του μνημείου 

(ΆΙΦΕΛ)

 
 
 
 

Προγραμματίζουμε συνεργατικά

τη "Μάγια" να ακολουθήσει τον αλγόριθμο,

ώστε να συλλέξει τα γράμματα

του ονόματος ενός μνημείου...

 
 
 
 

Στη συνέχεια γράφουμε τη λύση ατομικά στο χαρτί

 
 
 
 

Δημιουργούμε στην τάξη μας:

 

«Ταξιδιωτική Γωνιά» 

 

Η ξεναγός εξυπηρετεί τον πελάτη, 

θυμόμαστε και παρουσιάζουμε το υλικό της έρευνάς μας... 

 
 
 
  • Εργαστήριο 5ο: Κατασκευές

 

Κάνουμε πειράματα για την τριβή ολίσθησης των σωμάτων

 
 
 
 

Προβληματιζόμαστε για τους μοχλούς, τις τροχαλίες, τα κεκλιμένα επίπεδα

και συμπληρώνουμε σχετικό φύλλο αξιολόγησης

 
 
 
 

Κάνουμε σε ομάδες τρισδιάστατες κατασκευές

των μνημείων που ερευνούμε!

 
 

Το Κολοσσαίο με χαρτόνι και λαδοπαστέλ

 
 
 

Ο Πύργος του Άιφελ με ξύλινα αλλά και πλαστικά τουβλάκια

 
 
 
 

Ο Παρθενώνας με ρολά, φελιζόλ, χαρτόνι και ζωγραφική με μαρκαδόρους

 
 
 
 

Το Ατόμιουμ με μπάλες από φελιζόλ, γκρι τέμπερα, καλαμάκια,

ρολά και αλουμινόχαρτο

 
 
 
 

Συμπληρώνουμε φύλλο αυτοαξιολόγησης

για την κατασκευή της ομάδας μας

 
 
 
 

Αναγνωρίζουμε βασικά γεωμετρικά σχήματα

στα μνημεία και τα αποτυπώνουμε

 
 
 
 

Παίζουμε Διαδραστικό Παιχνίδι

αντιστοίχισης μνημείων και γεωμετρικών σχημάτων

 
 
 
 

Ζωγραφίζουμε τα μνημεία συνεργατικά στον Η/Υ

αξιοποιώντας το εκπαιδευτικό λογισμικό

καλλιτεχνικής έκφρασης και δημιουργίας

Revelation Natural Art

αλλά και στον διαδραστικό μας πίνακα

 
 
 
 

Δείτε παρακάτω κάποια από τα έργα των παιδιών στο

λογισμικό Revelation Natural Art

 
 
 
 
 
 
  • Εργαστήριο 6ο: Διαφημίζουμε τα μνημεία

 

Δημιουργούμε αφίσα - κολλάζ με τα μνημεία

στην οποία γράφουμε πληροφορίες

για να προσκαλέσουμε κόσμο να τα επισκεφτεί!

 
 
 
 

Δημιουργούμε ψηφιακό εννοιολογικό χάρτη στο kidspiration

με ό,τι καινούριο μάθαμε και τον συγκρίνουμε με τον αρχικό

 
 
 
 

Συζητάμε για το πρόγραμμα, λέμε τι μας άρεσε, τι δεν μας άρεσε,

εάν θα θέλαμε να κάνουμε κάτι άλλο για τα μνημεία

και συμπληρώνουμε 

φύλλα αυτοαξιολόγησης και ερωτηματολόγια

 
 
 
 
 
 
  • Εργαστήριο 7ο: Απονομή διπλώματος

 

Παίζουμε θεατρικό παιχνίδι:

 

«Σας γνωρίζουμε τα μνημεία!»

 

 Οι ρόλοι μας:

ξεναγός, ταξιδιώτες, κάτοικοι περιοχής,

υπάλληλοι σε τουριστικό περίπτερο

 
 
 
 

Η Αφροδίτη μας απονέμει το δίπλωμα:


«Βοηθός Ξεναγού»

 

γιατί τα πήγαμε περίφημα!!!

 
 
 
 

Δραστηριότητες διάχυσης και επέκτασης του προγράμματος

 
 

Δημιουργία "Ταξιδιωτικής Γωνιάς" στην τάξη

για την έκθεση των κατασκευών μας

και την παρουσίαση του προγράμματος στους γονείς

την ημέρα της γιορτής μας για τη λήξη του σχολικού έτους

 
 
 
 
 
 

Οι προσκλήσεις για τη γιορτή μας

 
 
 
 
 

Το σκηνικό για το θεατρικό μας:

 

"Διακοπές στην Ελλάδα"

 
 
 
 

Για να δείτε το ιστόγραμμα με τις δραστηριότητες - εργαστήρια

που υλοποιήσαμε κλικ στην εικόνα

 
 

 

*Πηγή: Βιβλιοθήκη Προγραμμάτων Καλλιέργειας Δεξιοτήτων, 

Νηπιαγωγείο -  ΙΕΠ:

 

Οι μικροί εξερευνητές - Δρ. Κολιπέτρη Ζωή ΣΕΕ ΠΕ 60