ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

 

θΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ:

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ -

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ

3. Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα

 

 

Τίτλος: "Νηπίων Παιδεία: το πρώτο βήμα στη δημοκρατία"

 
  • Εργαστήριο 1ο: Ας γνωριστούμε παίζοντας

 

Παιχνίδια ενεργοποίησης και δεσίματος της ομάδας

 
 

 
 

"Ένα μπουκέτο με λουλούδια"

 

Το κάθε παιδί φτιάχνει το λουλούδι του με τη φωτογραφία

και το όνομά του στο κέντρο ενώ στα πέταλα ζωγραφίζει

το αγαπημένο του παιχνίδι, φίλο, φαγητό,

χρώμα, ζώο...

 
 
 
 
  • Εργαστήριο 2ο: Όλοι έχουμε θέση σε αυτήν την τάξη του του Νηπιαγωγείου

"Ο επισκέπτης" 

 

Έρχεται η Δώρα στην τάξη μας λυπημένη

και μας εξιστορεί τι την στεναχώρησε...

Εμείς μαντεύουμε πώς μπορεί να νιώθει...

 χαρά, λύπη, φόβο, άγχος, αμηχανία, ντροπή, θυμό; 

 

Δραματοποιούμε τα συναισθήματα και τις προτείνουμε λύσεις

για να ηρεμήσει και να νιώσει όμορφα...

 
 
 
 
 

Ζωγραφίζουμε κάτι που μας θυμώνει και κάτι που μας ηρεμεί...

 
 
 
 

Διαβάζουμε την Κοινωνική Ιστορία για τη διαχείριση των συναισθημάτων,

δραματοποιούμε τις προτάσεις των παιδιών

και δημιουργούμε πίνακα διπλής εισόδου, όπου τα παιδιά

επιλέγουν ποια λύση προτιμούν για να νιώσουν καλά σε

καθημερινές καταστάσεις που τους προξενούν δυσάρεστα συναισθήματα...

 
 
 
 
 

Συμπληρώνουμε φύλλο αξιολόγησης:

 

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΖΩΗΣ - Ενσυναίσθηση/Ευαισθησία

"Όλοι μαζί μια Αγκαλιά"

 

Πιστεύεις ότι κατάφερες να βοηθήσεις τη νέα μας φίλη

που μας επισκέφτηκε να μην αισθάνεται λυπημένη;

 
 
 
 
 
  • Εργαστήριο 3ο: Εγώ κι εσύ μαζί

 

Ακούμε το παραμύθι:

"Σοφία, η αγελαδίτσα τραγουδίστρια"

- Pennart 2000 

μέχρι ενός σημείου και τα παιδιά σε ομάδες δίνουν

το δικό τους τέλος στην ιστορία. Ζωγραφίζουμε το θυμόμετρο

συναισθημάτων της Σοφίας, αναπαριστούμε με παγωμένη εικόνα

αυτά που νιώθει και στη συνέχεια παίζουμε παιχνίδι ενεργοποίησης,

δημιουργίας καταστάσεων με επιχειρήματα, σχετικό με το παραμύθι

Συμφωνώ - Διαφωνώ

(όσοι συμφωνούν με την πρόταση που ακούν σηκώνουν το χέρι τους)...

 
 
 
 
 

"Εσύ κι εγώ μαζί"

 
 

Ο καθένας μας κρατάει το τουβλάκι με το αρχικό του ονόματός του

 
 
 
 

και φτιάχνουμε έναν πύργο με τόσα τουβλάκια όσα είναι

τα παιδιά της τάξης μας και χορεύουμε γύρω

από τον καταπληκτικό πύργο μας!

 
 
 
 

Προσπαθούμε να βγάλουμε το τουβλάκι με το αρχικό

μας χωρίς να πέσει ο πύργος μας...