ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

 

ΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΕΥ ΖΗΝ

ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: 1. ΥΓΕΙΑ: ΔΙΑΤΡΟΦΗ

 

ΤΙΤΛΟΣ:

«Ο Ρούλης ο Τροφούλης και η περιπέτεια του

στον κόσμο της υγιεινής διατροφής»

 
 

  • Εργαστήριο 1ο: Φτιάχνουμε τους κανόνες της ομάδας Συμβόλαιο τάξης

 
 

Φτιάχνουμε το "Συμβόλαιο της Τάξης" με τους κανόνες

και έπειτα ο Ρούλης - Τροφούλης μας συστήνεται και μας μαθαίνει το σύνθημα: 

 

«Τρώμε σωστά – Τρώμε υγιεινά»

 
 

 

Ζωγραφίζουμε το ποίημα: 

«Υγιεινή Διατροφή»

 
 
 

 
 

Παρακολουθούμε το video:

 «Τα οφέλη της σωματικής άσκησης με την Σωματούλα Ασκησούλα»

 συζητάμε, κάνουμε κι εμείς χορευτική γυμναστική με το video:

 «Νηπιαγωγείο & Δημοτικό – Φυσική Αγωγή»

και έπειτα ζωγραφίζουμε το αγαπημένο μας άθλημα

 
 
 

 

Αξιολόγηση/Αναστοχασμός:

 

Ζωγραφίζουμε εάν μας άρεσε ο Ρούλης ή όχι και τι μάθαμε από αυτόν

 
 

 

 

  • Εργαστήριο 2ο: Από πού προέρχεται το αγαπημένο μου φαγητό; (Προέλευση των τροφών)

 
 

Ζωγραφίζουμε και παρουσιάζουμε στην τάξη το αγαπημένο μας φαγητό

 
 
 
 

Διαβάζουμε το παραμύθι:

«Η κυρά Διατροφή πρώτη στη μαγειρική»

συζητάμε, ζωγραφίζουμε τους ήρωες και αυτό που θα κάναμε εμείς

για να σταματήσουν να μαλώνουν

 
 
 
 

Για την ανίχνευση των πρότερων γνώσεων των παιδιών, με την τεχνική της ιδεοθύελλας (brainstorming), δημιουργούμε εννοιολογικό χάρτη

«Η Διατροφή – Υγιεινές και Ανθυγιεινές Τροφές» 

αξιοποιώντας το εκπαιδευτικό λογισμικό εννοιολογικής χαρτογράφησης kidspiration

που έχουμε εγκατεστημένο στον υπολογιστή της τάξης μας

 
 
 
 

Αξιολόγηση/Αναστοχασμός:

 

Δημιουργούμε μηνύματα για τη Μεσογειακή και

ισορροπημένη διατροφή με χαρτάκια post-it

 
 
 
  • Εργαστήριο 3ο: Διατροφική πυραμίδα Ομάδες τροφίμων

 

Συζητάμε και ανακεφαλαιώνουμε για τις σωστές και μη

διατροφικές συνήθειες και τα οφέλη της σωματικής άσκησης

με τη βοήθεια σχετικού εποπτικού υλικού και στη συνέχεια

ζωγραφίζουμε την πυραμίδα της Μεσογειακής Διατροφής (προνήπια)

και γράφουμε τις ομάδες των τροφίμων στην πυραμίδα (νήπια)

 
 
 
 
 

Παίζουμε το μουσικοκινητικό παιχνίδι:

«Ο Τάκης ο Ρομποτάκης»

 
 

Εναλλάσσουμε αργούς και γρήγορους ρυθμούς με παραγγέλματα

που παραπέμπουν στην ενέργεια που έχει ο Τάκης Ρομποτάκης

όταν έχει καύσιμο

 
 

Όταν ο Τάκης πεινάει...περπατάμε αργά γιατί είμαστε νηστικοί!

Όταν ο Τάκης έχει φάει καλό πρωινό όπως και εμείς...

περπατάμε γρήγορα ή τρέχουμε!

 
 
 
 
 

Παίζουμε και μαθαίνουμε με το εκπαιδευτικό λογισμικό

Κidepedia  - Τόμος 12: Φύση και Διατροφή,

Η Διατροφή μου/Η πυραμίδα των τροφών/Πού ανήκει/Μαγειρέματα

 
 
 
 

Αξιολόγηση/Αναστοχασμός:

 

Κάνουμε άσκηση εμπέδωσης

από το photodentro:

Φτιάχνω τη δική μου διατροφική πυραμίδα

και παίζουμε παιχνίδι μνήμης της UNICEF

με τρόφιμα

 
 
 
 
  • Εργαστήριο 4ο: Εποχιακά φρούτα-λαχανικά

 

Κατασκευάζουμε αφίσα με την τεχνική του κολάζ,

Ο Ρούλης μας λέει: 

«Είμαι ό, τι τρώω»

 

 
 

Παίζουμε θεατρικό παιχνίδι:

«Λαχανικά και φρούτα θυμωμένα με τον Ρούλη»

 
 
 
 

Ακούμε παραδοσιακά τραγούδια και χορεύουμε:

«Μήλο μου κόκκινο», «Λεμονάκι μυρωδάτο», «Νερατζιά»,

«Κοντούλα λεμονιά», «Μπαίνω μες τ’ αμπέλι»

 
 
 
 

Αξιολόγηση/Αναστοχασμός:

Πότε είναι η κατάλληλη εποχή για ένα φρούτο;

 

Παίζουμε με διαδραστικά παιχνίδια από το photodentro

σχετικά με τα φρούτα και τα λαχανικά:

 
 
 
 

Με τη βοήθεια του Picou - Picou 

ξεχωρίζουμε και βρίσκουμε ποια φρούτα μπορούμε να βρούμε

τώρα που είναι ακόμη Χειμώνας

 
 
 
 
 
  • Εργαστήριο 5ο: Νερό, υγιεινή διατροφή και άσκηση: Το τρίπτυχο της επιτυχίας!

 

Παρακολουθούμε την παρουσίαση

Η σημασία του νερού στο σώμα μας - Γ. Κάλφας

συζητάμε και στη συνέχεια παίζουμε γλωσσικά

και μαθηματικά παιχνίδια με σταγόνες

 
 
 
 

Φτιάχνουμε τα σπιτάκια των βιταμινών A B C D με τις οικογένειές τους (τρόφιμα)

αλλά και κούκλες – βιταμίνες και παίζουμε θεατρικό δρώμενο:

 

«Ο χορός των βιταμινών και η παραμυθένια φρουτοσαλάτα»

 
 
 
 

Τραγουδάμε και χορεύουμε:

«Το χοντρό μπιζέλι», «Η παρέλαση των φρούτων»,

«Για τα πα τα»

 
 
 
 

Αξιολόγηση/Αναστοχασμός:

 

Διατροφικές επιλογές,

χρωματίζω τη λυπημένη ή τη χαρούμενη φατσούλα δίπλα από τις εικόνες

 
 
 
 
  •  Εργαστήριο 6ο: Γίνομαι διαιτολόγος για μια μέρα!

 

Κατασκευάζουμε

«Το πιάτο της Υγιεινής Διατροφής»

 
 
 
 

Παρακολουθούμε όλοι μαζί το διαδραστικό video:

Υγιεινή Διατροφή, aesop

απαντάμε στις ερωτήσεις και παίζουμε με τις ασκήσεις

 
 
 
 

Αξιολόγηση/Αναστοχασμός:

 

Γινόμαστε διαιτολόγοι και φτιάχνουμε ομαδική εργασία (κολάζ)

«Ένα ημερήσιο διατροφολόγιο»

 
 
 
 
  • Εργαστήριο 7ο: Αξιολόγηση

Φτιάχνουμε πόστερ με εικόνες και συμβουλές

για καλή ΥΓΕΙΑ

 
 
 
 

Τα νήπια λύνουμε τα σταυρόλεξα:

«Ετοιμάζω το πρωινό μου»,

«Το σταυρόλεξο της Διατροφής»

 
 
 
 
 

 Τα προνήπια χρωματίζουμε:

«Τι μου αρέσει να τρώω το πρωί»,

«Ποιες υγιεινές τροφές θα διάλεγες να φας

 
 
 
 
 

Απασχολούμαστε με ηλεκτρονικά φύλλα αξιολόγησης

(τεχνική drag and drop)

 
 
 
 

Τα φύλλα έχουν δημιουργηθεί

στο εκπαιδευτικό λογισμικό kidspiration

 
 
 
 
 

Τέλος, ο Ρούλης ο Τροφούλης μας δίνει έπαινο

για τη συμμετοχή μας στο εργαστήριο!

 
 
 
 
 

Για να δείτε το ιστόγραμμα με τις δραστηριότητες - εργαστήρια

που υλοποιήσαμε κλικ στην εικόνα

 
 
 
 

* Πηγή: Βιβλιοθήκη Προγραμμάτων Καλλιέργειας Δεξιοτήτων,

Νηπιαγωγείο  - ΙΕΠ



Διαβάστε περισσότερα: https://www.charoymenos-kipos.gr/thematikes-enotites-istogrammata/sch-etos-2021-2022/a-tetramino/ergastiria-dexiotiton/nipion-paideia-to-proto-vima-sti-dimokratia/
 
 

* Πηγή: Βιβλιοθήκη Προγραμμάτων Καλλιέργειας Δεξιοτήτων,

Νηπιαγωγείο  - ΙΕΠ